Stowarzyszenie Apostolstwa Katolickiego

CZĘSTOCHOWA: Spotkanie jubilatów w Częstochowie

Autor:
ks. Stanisław Rudziński SAC

W dniach 28 i 29 września 2020 roku w Częstochowie odbyło się spotkanie kursowe ośmiu księży pallotynów, którzy otrzymali święcenia kapłańskie 14 czerwca 1970 roku; było nas czternastu. Przez 35 lat trzymaliśmy się w komplecie – nikt nie odszedł i nikt nie umarł, ale w ciągu kolejnych 15 lat zmarło pięciu naszych kursowych współbraci. Zostało nas dziewięciu: ks. Stefan Kajfasz, ks. Henryk Kazaniecki, ks. Tadeusz Łojas, ks. Piotr Marek, ks. Stefan Potoniec, ks. Stanisław Rudziński, ks. Zbigniew Stanek, ks. Karol Świostek i ks. Marian Wietrzyński.

Świętowanie jubileuszu mieliśmy zamiar rozpocząć w Ołtarzewie, 14 czerwca br., dokładnie w 50 rocznicę naszych święceń, ale epidemia koronawirusa zablokowała nasze plany. Modyfikacja tych planów możliwa była dopiero po przylocie z Brazylii ks. Stefana Kajfasza, który miał bilet lotniczy na 13 maja, ale loty były odwołane. Przyleciał do Polski dopiero w sierpniu i wtedy zaczęliśmy szukać terminu, który pasowałby wszystkim. Nie było to łatwe, bo jubilaci mają różne zajęcia duszpasterskie. Świętowanie nasze ograniczyliśmy tylko do Częstochowy. Rozpoczęliśmy 28 września od spotkania w naszym domu pallotyńskim na Dolinie Miłosierdzia, gdzie doświadczyliśmy braterskiej i bezinteresownej gościnności ks. Rektora i wspólnoty. Po kolacji i kursowej rekreacji udaliśmy się na Apel Jasnogórski, aby zameldować naszej Matce i Królowej, że jesteśmy, że pamiętamy naszą pierwszą Mszę św. po święceniach, którą odprawiliśmy na Jasnej Górze 15 czerwca 1970 roku, że czuwamy i trwamy, że dziękujemy Jej za matczyne czuwanie nad nami przez ponad 50 lat kapłańskiej posługi w Polsce i krajach misyjnych.

Rano 29 września odprawiliśmy Mszę św. w intencji pięciu zmarłych współbraci kursowych: śp. ks. Kazimierza Czulaka w pierwszą rocznicę jego śmierci oraz śp. ks. Tadeusza Korbeckiego, śp. ks. Juliana Warzechę, śp. ks. Mirosława Drozdka i śp. ks. Józefa Wólczyńskiego. Po śniadaniu i przyjacielskim spotkaniu przy kawie udaliśmy się na Jasną Górę, aby o godz. 11.00 sprawować Mszę św. przy cudownym obrazie Matki Bożej i składać Bogu eucharystyczne dziękczynienie za dar sakramentalnego kapłaństwa, za wszystkich życzliwych ludzi spotkanych na drogach kapłańskiej posługi.

Po powrocie na Dolinę Miłosierdzia nawiedziliśmy nową świątynię i podziwialiśmy mozaikową polichromię kościoła. Podczas obiadu powiedział ktoś: „szkoda, że nasze spotkanie już się kończy”. Wróciliśmy do naszych wspólnot domowych, aby dalej realizować nasze kapłańskie powołanie. Zawierzamy je Bożemu miłosierdziu słowami: Jezu, ufamy Tobie, bo Ty nas kochasz. Naszą patronkę, Królową Apostołów, Matkę Miłosierdzia, prosimy o opiekę i dalsze wspieranie naszej kapłańskiej posługi w duchu charyzmatu św. Wincentego Pallottiego.